Friday, August 29, 2014

Merdeka punya pasal

Hai korang. *lelambai ciked*

Lagi 2 hari je nak sambut hari merdeka.
Aku dgn rasa taksub dan eksaitednye meletakkan bendera dalam bilik and dalam kete aku. 
Aku ingat aku sorang je yg eksaited. Rupenye adik kecik aku lg taksub dan tawaduknya suruh mak aku buat baju dari bendera. Hah ! Tak ke gila namanya. Selama nie aku tgk siti nurhaliza dgn sudirman je yg ada baju tu. Tak sangka pulak adik aku segila nie. Ohh gilanya adik akuu.. Haha ape aku merepek nie. 
Korang tau ke apa maksud merdeka?
Merdeka bagi aku ialah membebaskan diri dari belenggu penjajah. Tapi bukan setakat tu je. Diri kita perlu ada ilmu. Menjajah tu bkn setakat pada negara je, tapi diri sendiri jugak. Means, jangan lah asyik dengar lagu omputih je. Dgr and hayati la lagu2 melayu, etnik kreatif. Haaa.. Gituu.. Hehek..
Eh dahh.. Korang tgk la gambar kt bawah nie ye. 
Jap, lupa wish.
SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA YANG KE 57. 
Semoga Malaysia terus berjaya hingga ke persada dunia.




Seeyou ! Tata  😁



*bila HATI berkata-kata, JARI akan mula MENAIP*

0 comment: