Friday, November 2, 2012

Rindu..



Salam Jumaat..
hye..
buat apa tu? dah bangun ke? confirm belum kn?
aku takde kelas hari nie. niat hati tu mmg nak bangun sampai kul 12.
tapi tht's not my style. bangun pagi nie murah rezeki.
walaupun dah solat subuh, tapi jangan tido balik..
sebab time2 nie la malaikat rezeki nak kasi rezeki.
rezeki yg mcm mane? yg tu aku tak tahu la.
tu yg ayah aku selalu pesan.
mane pun aku pergi, pesan parent aku, satu2 aku ingt dlm otak nie.
kalau sebelum masuk Unisel dulu,
mmg hari2 dgr dorang pesan benda yg sama.
sampai sebelum dorang nak ckp, aku dah ckp dulu dah.
tengok, sampai dah hafal ok.  huhu

Rindu...
Rindu kat ibu,
Rindu kat ayah,
Rindu kat adik2,
and paling rindu..
Rindu kat momo ngn cici.

           
inilah mereka.. i really miss both of u.
nanti mummy balik, kita main sama2 lg oke?
makan banyak2 ye, biar tembam badan tu.
sbb mummy suke geletek perut korang.. haha


Dorang nie makan ikan rebus yg digaul dgn nasi.
2 minggu sekali makan ikan mentah.
kemain lagi dorang kan?
sebab parent aku akan gy pasar borong selangor,
2 minggu sekali.
bila dgr kete balik, berlari2 kejar kete. comel je dorang time tu.
sebenarnye ade 10 ekor lagi. tapi yg nie aku paling sayang.
Pada asalnya, family aku mmg tak bela kucing.
tapi sume nie bermula dari aku. aku memang suke kucing.
aku suke tgk satu kucing nie,
hari2 main2 ngn dye. dah main2 tu, takkan tak bg mkn kn?
mestila bagi.  so, dari situlah aku start jaga kucing tu.
hari2 bg mkn. tambah2 kucing tu betina pulak.
memang la kan. bunting beranak, bunting beranak..
last2 jadi la banyak. 
momo ngn cici nie adalah generasi ke 6..
haaa.. banyak kan?  tahu takpe.
tapi kucing2 nie aku bela kat luar je.
tak bg dorang masuk rumah.
penah jugak aku bwk masuk bilik.
sekali, kene marah ngn ibu.. amekaw ! padan muka !

You know what,
bila aku rasa tak tenang,
full of stress and problem,
aku datang usap2 dorang,
main2 ngn dorang,
luahkan apa yg aku rasa kat dorang,
menangis kat dorang.

Dorang nie seakan memahami apa yg aku rasa.
aku ingt lg, masa aku menangis, aku usap2 cici.
tiba2 dye bangun, duduk atas riba aku and jilat jari aku.
memang time tu, aku rasa sedih gler.
yela.. orang yg aku sayang, 
orang yg aku setia dgnnya selama 2 tahun,
pergi tinggalkan aku mcm tu je.
yang paling aku takleh terima, orang baru dlm hidup dye tu,
adalah kawan baik aku sendiri.
Ya Allah.. hancur berkecai hati aku. tu namanya kwn mkn kwn.
and last2, baru aku dapat tau yg sbnrnye, pompuan tu dah lama syok kt bf aku.
tapi, kalau bertepuk sebelah tangan, takkan berbunyi kn? (fhm2 je la ape maksud aku)
haih.. nak buat mcm mane, aku redha...

eh eh, dah melalaut jauh dah nie.
asalnya nak cter psl kucing aku je. haha
eh, biar ahh.. blog aku kn.
suke hati la nak tulis ape pun.. hihihi..
(padahal nak cover malu)

Ape pun,
Mummy rindu Momo and Cici so much !



*bila HATI berkata-kata, JARI akan mula MENAIP*

0 comment: