Thursday, September 6, 2012

Rencana Allah Buatku..



Hye guys, lame dah tak update blog nie.
Yela. sejak bergelar mahasiswi unisel nie, byk kerja kena buat.
al-maklum la, ketua kohort kn. heee :D
Sepanjang kat sini, aku sgt bersyukur dikurniakan 4 org cahaya mata..
haha.. takde la. memain je.

aku bersyukur sgt diberi teman sebilik yg penyayang serta housemates yg best, happening and sgt kepoci.
memandangkan aku juga adalah ketua rumah. so, aku terapkan nilai2 murni sebanyak mungkin kpd housemates aku. hormat menghormati tu perlu ada. kalau tak, takde privacy la jawabnye kan?
Aku juga bersyukur ke hadrat Allah s.w.t kerana telah menggerakkan hati aku untuk melakukan kebaikan.
yela , aku nie dulu bukan baik sgt pun. mcm2 aku pernah buat.
kehidupan kat sini mengajar aku apa erti menghargai.
selama nie, aku tak pernah menghargai apa yang aku ada. aku sentiasa tak puas dgn apa yang aku dapat.
bahkan kadangkala aku menyakiti hati parent aku.
keadaan kat sini jugak buatkan aku sgt rindu kat dorang.. rindu tak? haha (*motif?)

selepas orientasi , aku kenal dgn seseorang.
and dia telah buatkan aku jatuh tangga jatuh hati kat dia.
nak tau ke sape dia? no need to know la kowt.. biarlah aku je yg tau.
haih, taknak bgtau sape. nk tau sebab pulak? adehhh...
sebabnyeeee.... errrrr....errrr..... krekk ! krekk ! krekk ! (bunyi cengkerik pulak) 
*MOTIF?
sebenarnye, takde sebab pun aku suka dia. 
dah2, takyah nk berkerut dahi kau tu jah ! buat muka loading kau tu bagai.
oke la, aku nie percaya pada kata hati. bukan untuk bnde tak elok ye.
tapi apa yang hati aku ckp, aku akan buat. (kebaikan la...)
nothing interesting to him actually, but my heart like him. my heart was attracted to him.
and i don't know why.
mungkin itu rencana Allah untuk aku.
kadang2 kita tak tahu apa yg akan jdi pd masa depan..
and dia ada tanya kat aku,
" sudikah awak jdi teman hidup sy? "
errr.... mulut belum sempat nk ckp pape, tapi hati aku suruh jwb.
" ye, sy sudi terima awak dan jdikan awak imam sy"
so, nmpk tak permainan die kt situ? haha
haip !! serious..serious...
okey2..ehem ehem..
aku sertai MPN (Majlis Perwakilan Nuqaba')
sebab aku betul2 nak dalami ilmu agama,
mempersiapkan diri untuk menjadi Isteri kpd bakal imam aku dan Ibu kpd bakal anak2 aku.
kadang2, tak semua apa yg kita hajati/keinginan kita, Allah akan makbulkan. betul tak?
tapi papepun, i will do my best.
tak kesah la sape pun bakal Imam aku walaupun dia drpd kalangan sahabat aku sendiri.
as long as, dia boleh bimbing aku, bertanggungjawab dan mempunyai ciri2 lelaki Islam yg Allah dah tetapkan,
tu dah cukup.

note for my future imam :
* awak, sy tak kesah siapa pun awak pd masa lalu.
yg sy mahukan ialah awak yg sekarang. sy tak pandang paras rupa, 
sy cuma perlukan awak as pembimbing sy. Miliki sifat mulia dan budi pekerti yg tinggi, bercinta ikut lunas2 islam. itu dah cukup buat sy untuk syg awak dunia akhirat.. InsyaAllah, sy pun akan lakukan hal yg sama.. :)
Haip !! Haa.. !! Kau !! Kau la sape lagi.
jgn nk eeuww..eeuuww pulak ea..
nie blog aku. 
nak buat muke mcm tu, kt tmpt lain..
heee... :D gurau je.. tak marah punnn... :)
k lah, dah magrib.. it's time to pray..
semoga doaku dimakbulkan Allah..
InsyaAllah.. :)




*bila HATI berkata-kata, JARI akan mula MENAIP*

0 comment: