Sunday, January 1, 2012

# muhasabah diri #


Hye ebelibadi..
welcome to 2012..
rse laen je hari nie kan?
sbb ape eak?
mybe sbb ari nie da hari baru dlm tahun baru..
1/1/12  <--- cantik kan tarikh nie.. :D
tahun da baru nie, buat la perangai yg baru..
bukan perangai yg tak senonoh oke..
perangai baru yg lebih sopan, lemah lembut gitu yeop..
and the most important, nk jdi lebih manja.. :D
opcoz la kan..
utk... shhh !! secret.. :P
kau tau jah, pg2 lg aku da dgr lgu rancak2..
tah ape kne la ngn aku pg nie nokk..
lgu merepek2 je..
klaka la plak pg2 nie..
mcm org gilo dah aku rse.. haha

oke la..
act, nk cter psl mlm tdi..
malam tahun baru la katekn..
msti tahun nie akan ade kes buang bayi lagi kn..
Ya Allah.. mmg aku tak suke nk dgr psl bnde nie..
sbb aku sgt sygkan baby..
sedangkan baby kucing aku mati pun aku nanges,
inikan pulak anak manusia..
bukan takat tu je,
sampai ade yg sambut mlm tahun baru dgn pesta2 liar,
minum arak segala bagai..
zina tu kau jgn ckp la kan..
mmg bersepah2..
yg bertudung ke yg tak bertudung ke,
perangai same je..
gunakan tudung utk tutup ape yg kau buat..
haih..tak ke bangang tu..
bukan ke bertudung tu dpt menjaga kehomatan wanita,
tapi lain yg jadi..
kau punye psl la sume wanita bertudung, dianggap jahat..
" kerana nila setitik, rosak susu sebelanga "
kalau kau fhm peribahasa atas nie, bagus lah..
klau tak faham, kau pegi la crik kt dlm buku..
~ tetibe plak aku nk emo pg2 nie ~
mne tak emo beb,
aku malu la ngn remaja2 sekarang nie..
da mcm tak de agama da aku tgk..
ske2 hati mak datuk bapak nenek dye je nk buat ape..
dunia da nk kiamat da..
tapi kau, hanyut ngn setan2 durjana..
kau lg ske dgr ckp setan drpd ckp makbapak kau kn..
haih kau nie...
insaflah selagi roh masih di jasad..
jgn gune alasan yg kau tu muda lg,
nanti da tua kau bertaubat..
--> tu pun kalau kau sempat la kan..
kalau tak sempat, cne?
takkan kau nk bwk sume dose2 kau pegi jumpe Allah nnt..
tak malu ke..
tu yg tak nmpk, yg nmpk kau tak pk?
rambut kau yg berkalerkaler tu,
ngn kuitik kt kuku kau tu lg..
tu belum lg tgk cre kau mati..
mengaibkan or tak..
kau fikir la..k
tahun baru nie, muhasabah la diri tu..
aku ingtkan diri aku jgk nie..
smbil2 tu, kau fikir la jgk..
jgn bace je tapi tak amek port, tak gune jgk kn..

P/S : peluang hidup kat dunia nie hanya sekali..
jgn la sia2 kan masa hidup yg Allah kurniakan kt kau..

nauzubillahiminzaliq..



*bila HATI berkata-kata, JARI akan mula MENAIP*

0 comment: